pondělí 30. května 2016

Ach ten svetr

Jooo, konečně si upletu svetr pro sebe. Nebude na tom přece nic těžkého. Najdu si návod na stránkách dropsu, koukám, vybírám a pak ho vidím. Je dokonalý. Záda i přední díl hladký a rukávy s dírkovaným vzorem...ideální na jaro a léto. Jooo. A hlavně, je pletený v jednom kuse. Nesnáším sešívání a hlavně, ať dělám co dělám, nikdy nemám díly úplně stejné, takže teď to nehrozí a budu mít krásný svetr.
Zní to snadno, že? Ale není...manžel mi návod vytiskl, já sedla a pletla. Byla jsem nadšená. Ovšem do chvíle, kdy jsem dopletla k místu, kde se měly oddělit rukávy a ejhle...rukávy byly 2x tak velké, než bylo v návodu...ACH JO...A tak jsem párala...párala...a párala. Manžel na mě jen koukal a ptal se: "Co děláš? Vždyť to tu už
týden motáš? Proč to páráš?" Zkonstatovala jsem, že jsem prostě špatně přečetla návod a musím párat, protože mít trup a záda velikosti S a rukávy velikosti XXL, to bych opravdu jen tak neschovala:-). 
No nic. Beru to pozitivně a začínám znovu. Pletu a pletu a pletu a říkám si, že už to bude dobré...ale pak si všimnu, že mám trošku větší pro změnu ten trup. No nic, asi to tak má být. Pletu dál a pak, opět přijde to proklaté místo, kde se oddělují rukávy. Ne...dopr...(pardon). Rukávy byly úplně přesně podle návodu, ale pro změnu jsem měla trup o cca 100 očí větší. Takže jsem se dopracovala do bodu, kdy rukávy byly velikosti S a trup velikosti XL. Chápete to? Už jsem byla zoufalá, ale co se dalo dělat. Párala jsem a párala a párala. Manžel mě litoval a řekl, že je rozhodně blbě ten návod. Ne, blbě jsem byla já:-). Volala jsem Janičce, která také plete a zoufale jsem jí svěřovala svůj problém. Ochotně se podívala na návod a také z něj nebyla moudrá. Nakonec jsme nad ním společně dumaly, až jsem našly řešení. Janča i Jiřík zkonstatovali, že by to potřetí rozhodně nedělali, ale já se nedám. Já to pokořím.
A tak jsem začala plést potřetí. A světe div se. Mám to dobře. Rukávy už jsou oddělené a mám hotový skoro celý trup. Dělám si ho trošku delší, protože miluju svetry do poloviny zadku:-). Nemám ráda, když mi táhne na záda. Ne, že by to podle předpovědí tohle léto hrozilo:-). 
Každopádně, až ten svetr dopletu, což bude Bůh ví kdy, protože teď se mi dostala do ruky detektivka (druhá za můj život) a prostě nejde přestat číst:-), nafotím ho a ukážu vám ho. 

Držte mi palce, ať už je to bez potíží:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat